Jumaat, April 16, 2010

sepetang di fajar

salam semua....
rasa2 takpernah lagi aku post entri pasal beriadah kan..
sebab aku malas nak melakukan aktiviti seumpama itu..haha
sebab tu proses penambahan lelemak dibadan menjadi-jadi ye..harap maklum la ye...ngee~
ni lah tasek Fajar atau lebih dikenali sebagai tasek biawak..betul,banyak biawak kat sini...USM bela aku rasa nak wat research...hehe~
tasek ni amatla popular kat USM nih,sape tak tau memang sengal lah...konfem tak pernah datang sini..macam-macam aktiviti boleh buat kat sini cam joging, men kayak, dan aku bru perasan ade gym kat dlm rumah kayak tu,mungkin untuk ahli2 kayak wat latihan kot..
tapi kali nih,aku nak story sket pasal aktiviti riadah aku,berbasikal...peh~rasa lama giler dah aku tinggal kan aktiviti tu..last form 3 aku naik,tapi da pencen race2 time tu..bawak g kedai jek..hehe~
dulu (rewind memori sket ye..), time kecik2 jgn kate naik basikal,tiap2 petang aku race basikal dgn budak2 lelaki..kat umah aku tu takde budak pompuan sgt,kalau ade pon dorang tak main race2 basikal nih..jatuh kat atas jalan raya tu tak terkira la kan,dulu jalan kampung kat umah aku tu tak di tar lagi tau,masih dgn batu kerikil yang ala2 comel tu die buat jalan,tp still kalau jatuh sodapp u~~wuhuhu~~paling teruk aku penah jatuh sampai berlubang lutut nih haa..seminggu aku tak pegi sekolah..jalan terhencut2..sakit woo~lama2 da baik tinggalkan parut..ade sampai sekarang..(alamak kantoi ade parut,jatuh saham i)
tapi itu jadi kenangan,heh! jgn tak tahu ye..aku sayang parut tu tau..melambangkan kenakalan dan memori masa kecik2 dulu..
ladi 1,main guli..waa~ lagi aku rindu tu..dulu2 kalau main kan mesti simpan guli dalam botol..mula dr botol mineral kecik tu jek,lama2 tukar yang besar tu...kalau menang jek kira-kira-kira, siap cuci dulu nih time mandi, pastu masuk dalam botol..kiteorang kalau main dulu jarang pasang kecik2,pasang 10,15,20..berlagak~ tapi aku terer kan-- paling2 balik modal..hehe..kalau main budak laki semua mesti tak puas hati ngan aku, yela budak laki kan kalau kecik2 pendek dan comel2 kan..aku da tinggi,tangan panjang(hep!bkn yg suka mencuri tu eh..), kalau time aku da dapat lesen nak bunuh (ganasnye..) yang lain msti dorang da cuak..aku attack tepat ye..sila take note...huhu~tapi time tu la cepat2 dorang cakap "tak main tangan panjang ae" dan "bilis"..
paham tak? tak main tangan panjang tu--tangan korang tak boleh diluruskan masa na attack org,maksudnya tangan kena bengkok ke atas paras bahu,rapat siku ke badan,lebih kurang cmtu la..'bilis' tu lak bila guli korang tengah tergolek2 tiba2 terselindung di bawah dedaunan atau apa2 yang terlindung,kalau tuannya cepat2 cakap 'bilis' maknanya die boleh la bersembunyi kat dedaunan tu trus--jadinya susah la orang nak bunuh dia..huhu~tapi kalau pihak lawan da cakap 'no bilis' dulu, kena la dia alihkan semua yg melindungi guli die tu..sebab tu kena main guli kat tmpat lapang...kecoh la dulu main,riuh rendah..mcm2 lagi la term main guli nih..tp budak2 sekarang aku tgk dorang main guli main balun jek..takde mcm dulu pon..tak sama da..

weh,panjang nye aku crite blom masuk gambar lagi...mari2 tgk..
yang sebenarnya aktiviti berbasikal ni pon sbb nak ajar kawan iela naik basikal..die tak reti naik basikal rupenye..basikal aku n iela sewa dr CG, yang lain amik dr umah kayak..free tu..jadi mari nak tunjuk skit proses pembelajaran tu ye...

ni sufie,dia lah yang nak belajar naik basikal tu..

ni baru starting ajar nak kayuh pedal tu...cikgu nye 2 orang,jaga di kiri dan kanan..takut jatuh~


tup-tup...
berlari cikgu2 nye menahan sufie dari terjatuh sebab dia tak boleh nak balance badan dan control handle lagi..hehe~

2 orang kat bawah ni pulak penonton dan penggelak setia..haha~

........

selepas 2 jam sufie da boleh di ajak race basikal dah..hehe~
betul-betul bersemangat dia nak belajar bawak basikal...
sampai sini saja kisah di petang isnin ...

daaa~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

*komen la apa yang patut ye (^_^)...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...