Sabtu, April 03, 2010

saya main conteng-conteng semalam..lukisan saya cantik tau..

petang semalam sedang enak merehatkan badan selepas berkeringat membasuh pakaian..
aku mendapat 1 mesej yg suruh aku turun ke bilik nye..
aku turun dan melihat seorang gadis sedang bersiap2 untuk menghadiri sebuah majlis..
memakai dress berwarna merah dan hitam serta dihiasi dgn ikatan reben dihadapannya..comel~~
setelah disuruh membuat sesuatu..lalu aku bertanya...
'kau tak nak tambah ape2 ke?'

gadis itu:
takde..

'kalau nak aku g amik kau tgk2 la dlu..'

gadis itu:
'kau amik nti bwk turun bilik pipah la'

k,

selepas tu kami turun ke bilik sahabatnya itu..
ow!rupenya baru hendak mula mewarna..jurulukis sahabatnya sudah sampai...

warna la skali..

ditolak...

sikit jek...

menolak lagi pada awalnya..
tp akhirnya...
aku dgn sgt rajinnye pegi naik atas amik brg2 lukisanku..huhu
mule lah aktiviti melukis dan mewarna petang itu..
dan hasilnya..





sebelum...




dan selepas saya kaler2 kan...
lukisan saya jd cmni...






erm,,xbnyk sgt kot bezanya..
kerana gadis itu mahu yg sedang2 saja..
lgpn sye bukan pandai sgt nk main2 kaler kat lukisan lain..
lukisan sendiri sye pandai la..
ni untuk pertama kalinya sye main kaler kt lukisan lain..
tp sgt jeles dgn corak kening lukisan itu..
sgt cantik terbentuk..xperlu di padam2 atau di tambah warna..
huhu...


**iela,jgn mare yek aku post dlm blog polka dot dot aku nih..hehe**
_______________________________________


kenapa dialog msti ditengah?
sbb itu format sebenar penulisan skrip..
bukan mcm nih..
mak siti:kenapa ana lari mcm nampak hantu nih.,
tapi mcm nih..
mak siti:
kenapa ana lari macam nampak hantu nih..

dan yang penting tidak boleh smpai kehujung..msti di tengah2 la..
tu yg aku faham tuk subjek minor,penulisan skrip dan lakon layar....
ow, assignmnt nye buat skrip filem utk 90-120 minit = 90-120 page..
group aku buat skrip bertajuk "Kasih Tercipta"..
rse2 boley buat filem tak..haha~

7 ulasan:

  1. tlg kalerkan saya buleh? =D

    BalasPadam
  2. haha...aku yg patut tnye kau,boleh ke aku nk kaler2 kan...

    BalasPadam
  3. boleh..meh le kalerkan aku cepat..wuahaha

    BalasPadam
  4. nti kalau terkaler jd cm badut cmne..aku nak buat polka dot merah2 kat pp tu...hahaha~

    BalasPadam
  5. saya kenal dia di gambar pertama saja..yg kedua itu....WOW~ :D

    BalasPadam
  6. tu pun sikit punye payah nk soh dikaler2 pe lg nk amik gmbr tu..hehehe~

    BalasPadam
  7. wah katun pndai mekap lah..nnt amek ko jelah ahaha

    BalasPadam

*komen la apa yang patut ye (^_^)...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...