Isnin, April 05, 2010

ade ape dengan lif?

iye..adakah korang ingin tahu kenapa dan ade ape dengan lif..
dan ape kaintanya entri ini dengan lif..atau lif dan aku...
tidak perlu la aku nak mendefinisikan lif tu bagaimana ye..
aku rse korang sume sudah fasih dan bijak untuk menentukan bagaimana rupa dan bentuk lif tersebut...tidak kira la lif di hospital,hostel RST tu ke mahupun di hotel 5 bintang..

apa yg aku nak bagi tahu ialah lif itu merupakan salah 1 benda yg mencuakkan aku..
bukan cuak sbb ade cerita2 seram di dalam lif ye...atau cerita2 yg korang pernah dengar yg berkaitan dgn lif..tapi ceritanya menaiki lif adalh 1 kelemahan dan boleh ke nak kategorikan sebagai fobia ekk...
ape pun maksudnye la,,yang penting ..aku TIDAK suka naik lif sbb nye aku akan rse bagai disentap dan mcm nak gugur jantung nih (mgkn mmg mcm tu)...tp aku jadi TAK SUKE bile pas kuar lif kepala msti senoneng *lebih kurang pening2 lalat*
sama ada untuk 5-10 minit atau sepanjang ari...tp biasanya aku akan pening sepanjang ari tu..
sbb tu kalau pegi jalan2 di shopping2 complex memg aku elak2 kan dr naik lif,,sbb nti kalau aku da pening kepala,,mood jd down la,,cmne nk berjalan2...pastu bile da balik,da mandi,da baring atau tdo still tak ok lagi,,mule la aku nak nanges..huhu...gembeng ekk~ye,,aku kalau da pening kepala ssh hilang dan aku ssh nak kawal diri dr melepaskan air mate tu walaupon aku tak tahu ape kaitannya...tp biasanya aku akan ttdo balik pas2 nges tu..pastu bgun da ok dah...

kenapa tak mkn ubat??
xmoooo~ satu mmg sbb aku ala2 takut mkn ubat..tp yg pntg aku tak nak bergantung pd ubat tu..nti jadi tabiat yg ssh nak dielakkan...
sape pernah jln2 ngn aku,dan ajak aku naik lif msti perasan kot...cuak giler muka..naik pucat..haha...
aku pon pelik...adekah ia berkaian dgn tahap kesihatan yg kurang baik..darah rendah ke darah tinggi ekk..kurang pasti untuk jawapan itu...

mgkin sbb tu jugak da tertulis yg aku akan duduk di hostel yg tak perlu menggunakan lif..
naseb baik tak kena tukar kat desasiswa RST tu...huu~
dan sila percaya kalau aku cakap seumur hidup aku sepanjang 23 nih,tak pernah pon sekali aku naik lif sorang2...masa tengok abi time eksiden dulu n tgk mama paz operation kat hospital tu pon sbb g ramai2,aku beranikan je naik lif, padahal cuak giler dan mulelah pening pastu..


muka budak tak suke nak lif....ish~ buruks sungguh..


kenape yee..erm~
korang ade fobia ape2 ke??



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

*komen la apa yang patut ye (^_^)...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...