Sabtu, Januari 23, 2010

Sesuatu yg perlu aku ‘bayar’


1- Hutang pd adik aku = RM400 (tuk kos sara hidup selama sebulan kat USM)

2- Hutang kat iela = RM60 + RM10 (kos permulaan tuk mggu pertama di USM + 10rggt tu utg sem lepas…)

3- Pinjam wit yana = RM35 (pinjam tuk amik laptop yg da dikasi ubat (format la tu,slps diserang virus2 cinta)

4- Hutang pd diri sendiri (sbb aku kena menahan nafsu 200x ganda mase Y.E.S dan sale Chinese new years, sdg kan kwn2 aku sume bershopping sakan..Argghh!!)

Aku duk kat bilik jek *sigh*

5- Hutang pada perut – sbb aku terpaksa ikat perut tuk menjaga bajet sedia ade yg ciputtt jek nih...

6- Hutang rendu pd encek cinta…… eh! Cmne ley temasuk skali neh..

7- Hutang yuran pengajian… (biaq p la,,bkn salah aku pon xbyr..)

8- Yg paling penting……………………… hutang pd Tuhan, yela..da aku asik merungut jek, nape lmbat wit msuk la,,nape aku jek yg kene,,nape yg ley maintain jek wit dorg masuk,,nape tu,,nape nih????

Em,,patut nye aku bersyukur,sbb de gak insan2 mulia yg nk tolong ‘payung’ aku di kala ssh…….

( ayat skema but honestly I really appreaciate ur help babe..!! ) & sekurang-kurang nya Tuhan masih bg aku nyawa tuk abis kan study aku kt cni… dan tuk mbyarnya,aku cuma bley kate “sabarlah zura,,mgkin blom rezeki kau lg” ….ye,,dan aku akan bersabar..insyaAllah….

Ya Allah,,ampunilah hambaMu ini..

-----@ Dan sume hutang2 nih tejadi sbb PTPTN g block wit aku (kecuali no.6) ,,pastu lmbt gilerr nk masukkan balik…sgt la LEM………sebulan da aku tggu ni dan yg paling aku bengang sume 'masalah' tu bkn berpunca dr AKU!!! Salah pihak2 yg berkenaan……….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

*komen la apa yang patut ye (^_^)...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...