Khamis, Januari 28, 2010

mari mari membuang undi



pagi esok adalah tarikh penting..penting ke?? tuk menentukan barisan2 kepimpinan @

MPP yg baru..yg turut menentukan perubahan2 yg bakal mereka lakukan..

kempen2 memg sedang rancak dilakukan sejak 2 hari lepas sehinggalah malam ini...

mcm2 strategi calon2 nih gunakan tuk menarik perhatian para2 pengundi termasuklah aku..

tp aku paling 'terpikat' pada slogan2 yg calon2 ni gunakan..ade yg mantap..ade yg agak kelakar..


contohnya:

calon 1 - 'ingat pari-pari,undilah Siva......' kempen die memg plg mantap la..habis 1 usm die
pusing m'gunakan kereta putih yg dihiasi ngn bunga manggar kaler pink yg berbentuk
' SIVA ' .. dr pukul 8 pagi smpai ke tgh mlm..ish2,,bnyk tul duit die ek..yela,,wat duit
mnyak kete...1 ari bpe kali pusing kt ostel aku..siap kai speaker lg tau...

calon 2 - 'undilah saya, Abang 1 Malaysia' ..hehe.. jom undi Abang 1 Malaysia tu...agak menarik
slogan die ditambah lak,die nih chinese,tp mse bg2 pamplet manifesto die,,die kai bju melayu tau...

calon 3 - 'siswa lestari,aspirasi universiti' undilah Abel B........ oww~ die sgt la smart and
sangat murah dgn senyuman nye yg kacak tu..haha..yg aku suke dr salah 1 manifesto
die yelah >> berusaha meminta utk pengurangan kadar bayaran membasuh pakaian
dgn mesin basuh...lau la dpt kurgkan dr 3 rgt ke seringgit jek kan best..ari2 aku
bsuh bju..ho! kantoi mls bsuh bju..

calon 4 - 'kecil-kecil cili padi,nampak kecil tp berani'..yg ni xkenal,sbb aku cuma dpt pamplet nye
jek,,org nye xnmpk..tp suke die nye slogan..aku bygkan org nye keck jek r kot..

calon 5 - 'salam pengislahan,salam pencerahan'..yg ni calon perempuan..lau nti die menang aku
nk tgk pe yg dimaksudkan dgn pencerahan yg dilaung2kan tu...


ok,,ramai lg calon2 pilihan raya kali nih,,tp 5 calon yg kat atas ni shja yg bagi aku pamplet
manifesto mereka scra direct,sama ada dorg bg sndri atau jentera2 mereka.. yg lain tu aku xdpt
langsung..mgkin mereka terlepas pandang atau kurang strategi..em,xtau la..
yg penting aku da de calon2 yg bakal aku ' X ' esok.. sape?? manelah bley bgtau...

undi adalah rahsia ok...

mari-mari kita membuang undi warga USM....tunaikan t/jawab kita..ecehh~

pd calon dan mgkn bakal pemimpin-harap2 jgn hanya menabur janji2 manis saje...



kalau lah >>> ade calon yg leh cepatkan wit PTPTN aku masuk dlm 2 jam..
konfem aku undi die..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

*komen la apa yang patut ye (^_^)...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...